امکانات


نويسندگان

پیوندها

Love Poems

به قلم : مسعود محدثی شنبه 27 مهر 1392 12:2

تا سال 1893 میلادی مردم پوشاک و کفشهای خود را با استفاده از دکمه یا بندهای مخصوصی می‌بستند. در آن سال "ال. جادسون آمریکایی" وسیله‌ای به نام سگک را که از تعدادی "قزن قفلی" ساخته شده بود، اختراع کرد. اما این وسیله کارایی چندانی نداشت. پس از او در سال 1913 میلادی یک مهندس سوئدی به نام "گایدن ساندبک" اختراع"جادسون" را تکمیل نمود و با قفل کردن دندانه‌های فلزی در یکدیگر، اولین زیپ را اختراع کرد. پس از اختراع زیپ ارتش ایالات متحدة آمریکا و نیروی دریایی این کشور، در جنگ جهانی اول از این وسیلة جدید در یونیفرم‌های نظامی استفاده کردند. از آنجا که استفاده از زیپ به هزینه کمتری نیاز داشت؛ از این‌رو، این وسیلة جدید در کلیة لباسهای نیروی دریایی و خدمة پرواز مورد استفاده قرار گرفت. چرا این اختراع "زیپ" لقب گرفت؟ پس از اختراع زیپ، فروشندگان در پی یافتن نامی برآمدند که بیانگر کاربرد این وسیله باشد. از این‌رو، کلمة زیپ را که در زبان لاتین به معنای "بستن"است، انتخاب کردند. "برگرفته از کتاب اختراعات ترجمه سرور مهدوی میلانی"

به قلم : مسعود محدثی شنبه 27 مهر 1392 11:58

بینی بزرگ موجب محافظت در برابر بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی می‌شود. به اعتقاد اغلب افراد، بینی کوچک یکی از مهم ترین شاخصه‌های زیبایی چهره به شمار می‌رود. به همین دلیل است که جراحی زیبایی بینی در میان جوانان بسیار پرطرفدار است. اما مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد که بینی بزرگ موجب محافظت در برابر بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی می‌شود. در این بررسی مشخص شد که هر چه بینی و لب‌ها بزرگ تر باشند، ذرات معلق، گرد و غبار و باکتری‌های کمتری وارد بدن می‌شوند. این نتیجه در مورد لب‌های بزرگ تر نیز صادق بود. سرپرست این گروه تحقیقاتی معتقد است: بینی بزرگ تر خطر ورود عفونت به بدن را کاهش داده و همچنین میزان آلودگی هوای وارد شده به بدن را نیز کمتر می‌کند

به قلم : مسعود محدثی شنبه 27 مهر 1392 11:56

مایكل شوماخر چندین سال متوالی در مسابقات رالی در دنیا اول شد. وقتی رمز موفقیتش را پرسیدند، در جواب گفت: تنها رمز موفقیت من این است كه زمانی كه دیگران ترمز می گیرند، من گاز می دهم .

به قلم : مسعود محدثی شنبه 27 مهر 1392 11:50

دانشمندان دانشگاه لینکلن با الهام از ملخ‌ها موفق به ابداع یک فناوری جدید شده‌اند که می‌تواند جان انسان‌های بی‌شماری را با جلوگیری از تصادفات نجات دهد. این حشرات از سیستم هشدار ابتدایی برخوردار است که به آنها در اجتناب از تصادف با یکدیگر در زمان پرواز جمعی با سرعت زیاد کمک می‌کند. زمان پرواز جمعی با سرعت زیاد کمک می‌کند. محققان توانسته‌اند ویژگیهای اساسی سیستم ملخها را برای ایجاد سیستم رایانه‌ای که می‌تواند طرح اولیه حسگرهای بسیار دقیق تصادف در خودروها باشد، سازگار کنند. این محققان از شیوه منحصربفرد پردازش علائم الکتریکی و شیمیایی در مغز ملخها الهام گرفته‌ و سیستمی را با استفاده از نورون رابط حساس به حرکت ملخها در یک ربات برای شناسایی راهها یا تعامل با رباتهای دیگر تنها با استفاده از ورودی بصری ساخته‌اند. این پژوهش نشان داده که مدلسازی سیستمهای عصبی بینایی مصنوعی زیستی قابل قبول می‌تواند راه‌حلهای جدید را برای بینایی رایانه‌ای در محیطهای دینامیکی ارائه کند. به گفته دانشمندان می‌توان از این فناوری برای قادرسازی خودروها در درک اتفاقات جاده و اقدام سریعتر بهره برد. این دانشمندان با تولید برنامه‌های شبکه عصبی ربات مبتنی بر مغز ملخها توانسته‌اند برنامه‌ای را تولید کنند که یک ربات متحرک را قادر به شناسایی اجسام در حال نزدیک شدن و اجتناب از برخورد با آنها می‌کند. این مدل مانند رویکردهای رایج برای اجتناب با استفاده از یک رادار یا آشکارسازهای مادون قرمز که به پردازش رایانه‌ای سنگین نیاز دارد، نبوده بلکه از چشمان ملخ و نورونهای آن به عنوان پایه‌ای برای یک سیستم اجتناب از تصادف مدلسازی شده است. این پژوهش با همکاری محققان دانشگاه هامبورگ و دانشگاه تسینهوای چین و دانشگاه شیان جیائوتونگ انجام شده است.

به قلم : مسعود محدثی شنبه 27 مهر 1392 11:37

اولین دانشجوی دکتری رشته علوم دامی-گرایش تغذیه دام دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از پایان‌نامه خود دفاع کرد. به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر محمدرضا قربانی با دفاع از رساله خود تحت عنوان «تاثیر خرفه بر عملکرد، وضعیت آنتی اکسیدانی، پاسخ‌های ایمنی و جمعیت میکروبی سکوم جوجه‌های گوشتی» اولین فارغ‌التحصیل دکتری گروه علوم دامی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان محسوب می‌شود. در این رساله همچنین با توجه به اهمیت استفاده از گیاهان دارویی به عنوان جایگزین آنتی بیوتیک‌ها و مواد آنتی اکسیدان سنتتیک در جیره طیور، اثر استفاده از پودر خشک شده و عصاره گیاه خرفه به عنوان افزودنی‌های گیاهی بر عملکرد جوجه‌های گوشتی مورد آزمایش قرار گرفته و بهترین سطح استفاده از این ترکیبات جهت رشد بهینه جوجه‌های گوشتی پیشنهاد شده است. در این مطالعه اثرات آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی گیاه خرفه با بررسی وضعیت آنتی اکسیدانی خون و نیز فلور میکروبی سکوم جوجه‌ها مورد آزمایش قرار گرفته و تاثیر استفاده از این ترکیبات گیاهی بر سیستم ایمنی و پارامترهای خونی جوجه‌های گوشتی مورد مطالعه قرار گرفته است.

به قلم : مسعود محدثی شنبه 27 مهر 1392 11:31

گذشت و عفوی که مؤمن باید خود را بدان مزین سازد، یکی از بزرگترین کمالات انسانی است
برچسب‌ها: گذشت,
ادامه مطلب

به قلم : مسعود محدثی چهار شنبه 17 مهر 1392 11:18

جاذبه سیب آدم را به زمین زد و جاذبه زمین"سیب را. فرقی نمیکند سیب یا آدم سقوط*سرنوشت دل دادن به هر جاذبه ای غیر خداست

به قلم : مسعود محدثی چهار شنبه 13 شهريور 1392 19:5

تنهايي يعن ي اين كه به معشوقت بگی دوستت دا رم بعد بهت بگه جك نگو.

 تنهايي يعن ي اين كه يه نفر رو از ته دلت دوست داشته  باشی و لي  نتونی بهش بگي

تنهايي يعني اين كه عاشق بشي ولي فكر كني دل درد داري


به قلم : مسعود محدثی چهار شنبه 13 شهريور 1392 19:4

خون قرمزه رنگه عشقه  اشك بيرنگه درد عشقه خون وقتي مياد بيرون ميسوزه اما اشك اول

ميسوزه بعد بيرون مياد خون مال زخم جسمه ولي اشك مال زخم روحه جاي زخم خون خوب

ميشه ولي مال اشك خوب نميشه خون هميشه مال درد و غمه ولي اشك بعضي وقتا مال

خوشحاليه جلوي خون و ميشه گرفت ولي اشك رو نه از جاري شدن خون كسي خجالت نميكشه

اما بعضيا از اينكه اشك بريزن خجالت ميكشن و دستاشونو ميزارن رو صورتشون با خون ميشه به

يكي زندگي بخشيد ولي با اشك نه


به قلم : مسعود محدثی چهار شنبه 13 شهريور 1392 19:3

روزي مردي عقربي را ديد كه درون اب دست و پا مي زنداو تصميم گرفت عقرب را نجات دهد اما عقرب او را نيش زد

مرد باز سعي كرد تا عقرب را از اب بيرون بياورد،اما عقرب بار ديگر او را نيش زد رهگذري او را ديد و پرسيد : براي چه عقربي را که نيش مي زند،نجات مي دهي .مرد پاسخ داد اين طبيعت عقرب

است كه نيش بزندولي طبيعت من اين است كه عشق بورزم چرا بايد مانع عشق ورزيدن شوم فقط به اين دليل كه عقرب طبيعتا نيش مي زند؟


صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 ... 28 صفحه بعد

درباره نویسنده

  • خواجه مگو که من منم من نه منم نه من منم گر تو تويي و من منم من نه منم نه من منم عا شق زار او منم بي دل و يا ر او منم با غ و بها ر او منم من نه منم نه من منم يار و نگار او منم غنچه و خار او منم بر سر دار او منم من نه منم نه من منم لاله عذار او منم چاره ي کار او منم حسن وجوار او منم من نه منم نه من منم باغ شدم زورد او داغ شدم زگرد او زاغ شدم ز درد او من نه منم نه من منم آب گذشت از سرم بخت برفت از برم ماه بريخت اخترم من نه منم نه من منم لاف زدم ز جام او گام شدم ز گام او عشق چه گفت نام او من نه منم نه من منم روح مرا حيات ازو ذات مرا صفات ازو فقر مرا ذکات از او من نه منم نه من منم جان مرا جمالازو نفس مرا جلال ازو عشق مرا کمال ازومن نه منم نه من منم قرق شدم ز روح او بحر شدم ز نوح او تا برسد فتوح او من نه منم نه من منم دولت شيد او منم باز سپيد او منم راه اميد او منم من نه منم نه من منم گفت برو تو شمس دين هيچ مگو از ان واين تا شودت گمان يقين من نه منم نه من منم

طراحی قالب

سایر امکانات




  • مرجع کد آهنگ برای وبلاگ

    کد حرکت متن دنبال موس